Leo UserPanel Module

jtemplate.ru - free extensions for joomla

 Reklama

Naprawa silniczka wycieraczek

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (2 Votes)

Nissan Primera P11: naprawa silniczka wycieraczek przednich.

Objawy: wycieraczki szaleją na biegu czasowym. Zatrzymują się w połowie ruchu, lub też przy jego końcu. Po chwili ruszają znowu, lub przycinają się na chwile podczas wycierania. Czasami same przełączają się w tryb pracy ciągłej tak, jakby był włączony drugi lub trzeci bieg Bywa że takim przełączeniu można wyłączyć.

Przyczyna: do silniczka wycieraczek jest ślimakowa. kole zębatym przekładni znajduje się odpowiednio wycięta metalowa płytka, która współpracuje ze na przekładni. ten silniczek informuje sterowania wycieraczek o ich położeniu. Smar znajdujący się na przekładni dostaje się na płytkę koła zębatego oraz styki, izolując je i powodując wadliwe wskazania położenia wycieraczek .

Naprawa:

Reklama

1. Zdjąć wycieraczki i podszybie (patrz: Nissan Primera P11: demontaż mechanizmu wycieraczek), odłączyć mechanizm wycieraczek od silniczka. Nie ma potrzeby odkręcania ani wyciągania mechanizmu wycieraczek!

2. Wymontować silniczek wycieraczek (przymocowany na 4 śruby).

3. Rozwiercić i zeszlifować nity pokrywki przekładni silniczka. Wystarczy wiertło 3 a potem 4 mm a następnie pilnik do metalu. (patrz rys.1)

4. Zdjąć wieko przekładni silniczka (może być lekko przyklejone, więc trzeba będzie podważyć) . Przekładnia będzie prawdopodobnie cała w smarze.

5. Zdjąć gumową uszczelkę wieka, wytrzeć smar z koła zębatego (tego białego z metalową płytką) oraz ze styków przymocowanych do wieka (patrz rys.2). Styki dodatkowo przetrzeć papierem ściernym i lekko odgiąć od wieka. Tylko z wyczuciem, żeby nic nie ułamać!

6. Nawiercić nowe otwory pod wkręty (wiertło 3 mm) w miejscach wskazanych na rys.1.

7. Jeszcze raz oczyścić wnętrze z ewentualnych opiłków po wierceniu. Spryskać metalową płytkę koła zębatego oraz styki na wieku olejem w sprayu. Założyć z powrotem wieko i przykręcić śrubkami w nowych otworach. Można z wierzchu założyć podkładki (patrz rys.3).

8. Silniczek zamontować i połączyć z mechanizmem wycieraczek. Założyć podszybie.

9. Przed założeniem ramion wycieraczek, włączyć na chwilę wycieraczki i wyłączyć, po to, żeby mechanizm ustawił się w odpowiednim położeniu. Gdy pominiesz tę czynność, mogłoby się okazać, że starannie ustawisz ramiona wycieraczek, przykręcisz je, a włączeniu wycieraczki będą stukać o podszybie lub lewa wycieraczka będzie wychodzić poza szybę i stukać o słupek.

10. I to by było na tyle, teraz możesz już odetchnąć i cieszyć się regularną i płynną pracą wycieraczek.

Rys.1

Rys.2

Rys.3

Autor: supersopel

Komentarze   

 
# and2352 2013-11-23 08:31
Poradnik fajny i użyteczny.Tylko pkt.1 jakiś taki niejasny jest:)
 
 
# supersopel 2013-12-12 20:44
Niejasny, bo ktoś kto zmieniał stronę coś poprzestawial. Wcześniej moja instrukcja siedziała tu w PDF-ie i wszystko było OK.
 
 
# supersopel 2013-12-30 10:49
Pkt 1 brzmiał:

Zdjąć wycieraczki i podszybie (patrz: Nissan Primera P11: demontaż mechanizmu wycieraczek), odłączyć mechanizm wycieraczek od silniczka. Nie ma potrzeby odkręcania ani wyciągania mechanizmu wycieraczek!

Błędów w paragrafie "Przyczyna" już nie będę poprawiać.
 
 
# lukasvalet 2014-02-09 11:17
Wielkie dzięki kolego dzięki twojej podpowiedzi moje wycieraczki działają poprawnie!!!(ja k dla mnie instrukcja czytelna i bez zarzutów :lol: )
 
 
# premier wilk 2014-07-16 09:27
Wielkie dzieki za instrukcję!
Dla "leniwych" wersja bez wyciągania silniczka. Rozwiercić wiertłem fi4 nity i zdjąć pokrywę. U mnie jeden styk starty ok 2-3mm, po podgięciu działa bez przestojów:) :lol:
Skręciłem na rozwierconych otworach(zielon a strzałka na foto) a na dole 1 otwór w miejscu starego nitu (czerwona strzałka przy ślimacznicy).
 

Nie masz uprawnień do komentowania. Zaloguj się.