Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] test komputera


mariusz19690
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Szukam,szukam i nie mogę znależć.Może ktoś ma schemat jak zrobić przejściówkę z kompa P-11,2001,1.8 benzyna na PC?

Ew. może jak ten chip zresetować?

Pali się pomarańczowa kontrolka sterowania silnikiem ale kij wie czemu?

Pozdrawiam-Mariusz.

 

[ Dodano: Pon 30 Kwi, 2007 10:27 ]

Nikt nie wie co to może być?Nie widzę jakiejś różnicy w mocy czy spalaniu-ostatnio 4 osoby w trasie 90-100 km/h wyszło 6 litrów a to 1.8 benzyna kombi więc chyba ok.?Może wystarczy na jakieś 5 min. ujemną klemę z baterii odpiąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Szukam,szukam i nie mogę znależć.Może ktoś ma schemat jak zrobić przejściówkę z kompa P-11,2001,1.8 benzyna na PC?

Ew. może jak ten chip zresetować?

Pali się pomarańczowa kontrolka sterowania silnikiem ale kij wie czemu?

Pozdrawiam-Mariusz.

 

[ Dodano: Pon 30 Kwi, 2007 10:27 ]

Nikt nie wie co to może być?Nie widzę jakiejś różnicy w mocy czy spalaniu-ostatnio 4 osoby w trasie 90-100 km/h wyszło 6 litrów a to 1.8 benzyna kombi więc chyba ok.?Może wystarczy na jakieś 5 min. ujemną klemę z baterii odpiąć?

 

U mnie też się pali, i niedługo ją mam zamiar skasować - wstępnie przejżałem manuala do p11.144, i wygląda że trzeba przejść w tryb serwisowy i z powrotem (przy okazji odczytując kody błędów) - a robi się to zwierając odpowiedznie końcówki w gnieździe diagnostycznym - czyli podobnie jak w p11 przed liftem... chwilowo nie mam czasu żeby to zrobić, ale jak zrobię dam znać... no, chyba że się mylę, i tego nie da się zrobić, ale prawie każda procedura diagonsyczna ma w tym manualu podrozdział 'no tools' więc zakładam że nie trzeba mieć specjalnego kompa żeby to zrobić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź.Jeszcze tylko wsazówka jak to technicznie machnąć?Znaczy manualnie?

 

[ Dodano: Pon 30 Kwi, 2007 11:37 ]

Mam obawy bo jak dostanie z druta nie tą polaryzację to tylko zadymi i po wszystkim:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum gdzies pisali, ze trza odpiac klemy z akku na min 24h. Mozesz jeszcze skorzystac z prostego czytika obd/obd2, ktory posiadaja gazownicy. Jesli masz jakiegos znajomego gazownika, lub ktos z twoich znajomych ma to sie dogadaj i Ci skasuje blad i przy okazji dowiesz sie co to byl za bald i kiedy wystapil. Zawsze to taniej niz w ASO (odemnie wzieli jakis rok temu 75 zeta) no ale za to przy okazji zostaly sprawdzone wszsytkie parametry i dostalem wydruczek ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dzięki za podpowiedź.Jeszcze tylko wsazówka jak to technicznie machnąć?Znaczy manualnie?

 

[ Dodano: Pon 30 Kwi, 2007 11:37 ]

Mam obawy bo jak dostanie z druta nie tą polaryzację to tylko zadymi i po wszystkim:(

 

No i zgasiłem sobie lampke check-engine - z tym że nie zczytałem błędów - mimo że postępowałem wg instrukcji tzn stacyjka na ON, zwarłem pin 1 z 8 na co najmniej 2 sek., (powinien zgasnąć check engine a nie zgasł) - rozwarłem 1 z 8 (powinny migać kody błędów a nie migały), ponownie zwarłem na co najmniej 2 sekundy i rozwarłem. Po odpaleniu silnika Check engine przestał się palić.... A że nie mam problemów z autem to na razie to zostawie - spróbuję nastęnym razem może mi się uda zczytać te błędy - a jak nie to kupie jakiś interface ewentualnie czytnik OBD2...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak nie to kupie jakiś interface ewentualnie czytnik OBD2...

Jeśli masz OBD II to z innego wątku na tym forum:

Panowie jeżeli macie kostkę na 16 pinów tzw. OBDII to raczej kody błędów nie wywołacie po przez spinanie kabelków

:D

Pozdrawiam - Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak nie to kupie jakiś interface ewentualnie czytnik OBD2...

Jeśli masz OBD II to z innego wątku na tym forum:

Panowie jeżeli macie kostkę na 16 pinów tzw. OBDII to raczej kody błędów nie wywołacie po przez spinanie kabelków

:D

Pozdrawiam - Piotrek

 

Sam standard OBD2 nie zabrania wrzucenia na wolne piny takiej możliwości jako zczytanie kodów błędów poprzez n.p. miganie lampki check engine - i jeśli jest wola producenta że takie coś udostępni to jego sprawa.... Tym bardziej że w manualu do p11.144 jest procedura zczytania w ten sposób - że nie działa to już inna sprawa :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko.Jak te piny liczyłeś?W/g manul service?Tzn. tak jak na schemacie poznaczone?

Kupiłem interfejs ale coś jest do d...y i będę go reklamował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko.Jak te piny liczyłeś?W/g manul service?Tzn. tak jak na schemacie poznaczone?

Kupiłem interfejs ale coś jest do d...y i będę go reklamował.

 

postępowałem zgodnie z instrukcją z manuala tzn połączyłem skrajne piny tam gdzie wtyk jest szerszy czyli wg instrukcji na dole, a wg rozpiski pinów tego złącza to jest 1 i 8 (link do opisu złącza) - z tym że nawet w momencie gdy check nie zgasł a powinien to ja dalej wg instrukcji zwierałem/rozwierałem...

Swoją drogą to ciekawe czemu jest inaczej niż opisuje manual, tzn nie są migane kody błędów.... te piny 1 i 8 nie są używane przez obd2, a są podłączone do ECM (1 do 93 a 8 przez bezpiecznik do zasilania)

dokładny opis co do którego pina tego złącza jest podpięte jest w rozdziale 'MI & data link connector'

 

Jaki interface kupiłeś? i co jest nie tak? Pytam, bo jak mi zacznie częściej się palić ta lampka a nie będę w stanie wymigać sobie kodów to go w końcu kupie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Interfejs który kupiłeś może być dobry zobacz jakie masz wyprowadzenia w gnieździe obd2. Jeśli jest to interfejs tylko z liniami K lub KL ewentualnie KKL to powinien on działać przecież nissany chodzą na iso 9141. Z drugiej strony w moim aucie nie mam wyprowadzeń na pinie 7 gdzie wg. manuala powinna być linia K. Bardzo dziwne. Moze to ktoś wyjaśnić?

 

W załączonym zdjęciu pokazane sa piny z mojego gniazda.

Zaznaczyłem piny których nie ma u mnie. W takim przypadku interfejs można sobie wsadzić..

Nie wiem może to jakiś montażowy błąd :/

Jeżeli chcesz robić diagnostykę ręcznie to zwierasz pny 1 i 8 na wałczonym zapłonie

pinyqc7.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Interfejs który kupiłeś może być dobry zobacz jakie masz wyprowadzenia w gnieździe obd2. Jeśli jest to interfejs tylko z liniami K lub KL ewentualnie KKL to powinien on działać przecież nissany chodzą na iso 9141. Z drugiej strony w moim aucie nie mam wyprowadzeń na pinie 7 gdzie wg. manuala powinna być linia K. Bardzo dziwne. Moze to ktoś wyjaśnić?

 

W załączonym zdjęciu pokazane sa piny z mojego gniazda.

Zaznaczyłem piny których nie ma u mnie. W takim przypadku interfejs można sobie wsadzić..

Nie wiem może to jakiś montażowy błąd :/

Jeżeli chcesz robić diagnostykę ręcznie to zwierasz pny 1 i 8 na wałczonym zapłonie

Obrazek

 

hmmm - to ciekawe że nie masz nic na pinie 7 - bo wg schematu z ECU z pina 115 oznaczonego jako KLINE idzie sygnał bezppśrednio na pin 7 złącza diagnostycznego... Z tym że to jest schemat to silnika QG16/18DE, a z tego co widze to masz GA16DE - może tam jest inny protokół użyty niż 9141?? sprawdze dzisiaj dokładnie u siebie które mam podłączone...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie z tym innym protokołem to też jest nieciekawie. Ogólnie te nissany po 2000r chodzą na ISO 9141 i ISO 14230 czyli KWP2000 używają do komunikacji linię K (pin7) w starszych autach występuje jeszce linia L (pin15) która służy tylko do nawiązania komunikacji a reszta transmisjii odbywa się po linii K.

Jeśli brać pod uwagę protokół SAE1850 - PWM to korzysta on z lini 2 i 10 (pomijam zasilanie) u mnie nie ma 2 więc odpada. Natomiast SAE1850 - VPW korysta z pinu 2 i też lipa :/.

Wprawdzie są obsadzone piny 6 i 14 ale CAN był montowany od 2004 r

Naprawde dziwna jest ta cała sytuacja.

Mam wrażenie ze ktoś się piznął i zamienił jakiś kabel

Dzisiaj spróbuję pomierzyć napięcia na poszczególnych liniach i sprawdzić połacznie ECU > gnizdo OBD2. Może dojdę do ładu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze na cos sie przyda....

 

ECU Fault Checking + Codes

 

 

Remove the fuse box cover, to gain access to the diagnostic connector, which is clipped to the base of the fuse box.

 

Turn the ignition switch to the "ON" position, but do not start the engine. The ECCS control unit is now in self-diagnostic mode "1".

 

Using a spare piece of wire, connect the "IGN" terminal of the diagnostic connector to the "CHK" terminal (See pic). Keep the terminals connected for at least 2 seconds, then disconnect the wire. The ECCS control unit is now in self-diagnostic mode "2".

 

In mode "2", the control unit will reveal any fault codes stored in its memory.

 

The code is revealed using a series of long (0.6 second) and short (0.3 second) flashes of the instrument panel engine check light and the red LED on the right-hand side of the control unit. The long flashes, which indicate the first digit of the fault code, will be given out first, then after a gap of approximately 0.9 seconds, the short flashes, which indicate the second digit of the fault code, will follow. There will be a gap of 2.1 seconds before any other codes are revealed. Once all codes have been revealed, the ECU will continuously run through the code(s) stored in its memory, revealing each one in turn with a gap of 2.1 seconds between each code. The fault codes are as follows.

 

Code Number Faulty circuit

11 Crank angle sensor/circuit (1988 to 1990); Crankshaft position sensor (1991 to 1996)

12 Air flow Meter/circuit open or shorted

13 Coolant temperature sensor circuit

14 Vehicle Speed Sensor signal circuit is open

15 Mixture ratio is too lean despite feedback control; fuel injector clogged

21 Ignition signal in the primary circuit is not being entered to the ECU during cranking or tuning

22 Idle speed control valve or circuit

23 Idle switch (throttle valve switch) signal circuit open

24 Park/netural switch malfunctioning

25 Idle speed control valve circuit is open or shorted

26 Turbo boost

28 Cooling fan

29 Fuel system rich

31 ECU internal problem

32 Check starter system/ EGR malfuntion

33 Oxygen sensor or circuit / EGR malfunction

34 Detonation (Knock) sensor

35 Exhaust gas temperature sensor

36 EGR transducer

37 Closed loop control/front oxygen sensor

41 Fuel temp sensor circuit. / Air temperature sensor circuit

42 Fuel temperature sensor circuit / throttle sensor circuit

43 The mixture ratio is too lean despite feedback control; fuel injector clogged / Throttle position sensor circuit is open or shorted

44 No trouble codes stored in ECU

45 Injector fuel leak

51 Fuel injector circuit open

53 Oxygen sensor

54 Short between automatic transmission control unit(TCU) and ECU

55 Normal engine management system operation is indicated All ok

63 Misfire detected - cylinder no. 6

64 Misfire detected - cylinder no. 5

65 Misfire detected - cylinder no. 4

66 Misfire detected - cylinder no. 3

67 Misfire detected - cylinder no. 2

68 Misfire detected - cylinder no. 1

71 Misfire detected - random

72 Catalytic converter malfunction (right side)

74 EVAP pressure sensor

75 EVAP leak

76 Fuel injection system

77 Rear oxygen sensor

81 Vacuum cut bypass valve

82 Crankshaft sensor

84 Automatic trans-to-fuel injection communication

85 VTC solenoid

87 EVAP canister purge control

91 Front oxygen sensor

95 Crankshaft sensor

98 Coolant temperature sensor

101 Camshaft sensor

103 Park/neutral switch

105 EGR and canister control valve

108 EVAP volume control

 

Note: If both codes 11 and 21 are displayed, check the crank angle sensor circuit before checking the rest of the ignition circuit.

 

On models with a catalytic converter, with the control unit in mode "2", if the engine is started it will automatically enter is exhaust has sensor check mode. In the mode, the light and LED indicate the condition of the exhaust gases. When the light and LED are illuminated, the exhaust gas mixture is lean, and when they are off, the mixture is rich. To check the sensor, with the control unit in self-diagnostic mode "2", start the engine and warm it up to normal operating temperature. Once it is warm, raise the engine speed to approximately 2000 rpm, and hold it there for approximately 2 minutes whilst observing the instrument panel light or control unit LED. If the exhaust gas sensor is functioning correctly, the light/LED should flash on and off at least 5 times every 10 seconds.

 

When all the checks are complete, exit the self-diagnostic mode "2". If the engine has not been started, this can be achieved by reconnecting the "IGN" and "CHK" terminals of the diagnostic connector again for at least two seconds. If the engine is running, exit mode "2" by switching the ignition switch to the "OFF" position and disconnecting the battery negative terminal.

 

If a more detailed check of the fuel injection/ignition system is required, take the vehicle to a Nissan dealer. They will have access to the special electronic diagnostic test unit, which is plugged into the system's diagnostic connector, and can carry out a full check of the system components.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze na cos sie przyda....

 

ECU Fault Checking + Codes

 

No, to jest dokładnie to co w manualu do p11.144 - tyle że słowno/muzycznie :-)

Niestety, u mnie lampka nie miga:-) tyle tylko że po przejściu tej procedury check-engine przestał się palić.... Tak więc zagadka czemu nie miga nadal u mnie nie jest rozwiązana :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje:)Interfejs,który kupiłem miał działać w autach po 96 roku.

Sprawdzałem:śkoda felicja2000,nissan primera 2001,peugeot partner 2006.

W skodzie i nissanie pokazuje błąd komunikacji COM3,w peugeocie komunikacja jest ale tylko "live data".Jutro spróbuję na zworach pin 1 i 8.

 

[ Dodano: Pią 08 Cze, 2007 17:45 ]

snowak 1 .Widzę ,że z warszawy jesteś to możemy się umówić i pokombinować.

Ściągnąłem scan nissan ale sie okazało,że to pornos:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje:)Interfejs,który kupiłem miał działać w autach po 96 roku.

Sprawdzałem:śkoda felicja2000,nissan primera 2001,peugeot partner 2006.

W skodzie i nissanie pokazuje błąd komunikacji COM3,w peugeocie komunikacja jest ale tylko "live data".Jutro spróbuję na zworach pin 1 i 8.

 

[ Dodano: Pią 08 Cze, 2007 17:45 ]

snowak 1 .Widzę ,że z warszawy jesteś to możemy się umówić i pokombinować.

Ściągnąłem scan nissan ale sie okazało,że to pornos:(

 

A masz jakiegoś linka n.p. na allegro do sprzętu który kupiłeś?

Ja fatalnie stoje z wolnym czasem, ale jak masz coś konkretnego do sprawdzenia to możemy spróbować się spotkać - jak coś to wal na priv - z tym że ja za bardzo doświadczenia to nie mam w tym temacie - dopiero w to wchodze a z okazji braku wolnego czasu idzie mi to poooomalutku :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No konkretnie to święci się lamka engine ale nie widzę różnicy w spalaniu czy mocy.Jakby wszystko ok.Linka zaraz poszukam.

 

[ Dodano: Sob 09 Cze, 2007 11:36 ]

http://www.allegro.pl/item191153322_interf...pl_can_usb.html

 

[ Dodano: Nie 10 Cze, 2007 11:52 ]

No skasowałem engine:)

Wyświetliło następujący kod:

10 błysków z czętotliwością 1/sek,2 sek przerwy,10 błysków z częstotliwością 2 błyski na sekundę,2 sek przerwy,10 błysków z częstotliwością 2 błyski /sek.2 sek.przerwy,10 błysków z częstotliwością 2 błyski/sek. i sekwencja się powtarza.Po uruchomieniu silnika engine gaśnie i przy kolejnym teście jest tak samo.Może ktoś wie jak ten kod zinterpretować?

 

[ Dodano: Nie 10 Cze, 2007 17:31 ]

Bez odzewu?

Może to jest oil inspekcjon?

Bo diwny kod 10 razy wolno i 30 razy szybko>Ktoś wie?

 

[ Dodano: Nie 10 Cze, 2007 17:39 ]

Widzę,że trza będzie wziąc łoscyloskop,sprawdzić to OBD2-P11.144 i pomierzyć co jest co.Skasowałem "czek endżajn",mam service manual i q.....pa.Efekt jest taki,że macam i macam i jak w g.. nie trafię to może ok.będzie.

Niestety trza te instalację podzwonić i wtedy będzie wiadomo.U mnie też na jednym pinie jest+10V co to-nie wiem.

Może ktoś się dołączy do poszukiwań,bo jak czytam posty forumowiczów to widzę,że w ASO też bardzo mocno błądzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestetm pelen podziwu dla wszsytkich ktorym udalo sie wprowadzic ECU w tryb serwisowy i odzczytac bledy oraz skasowac check-a. Mnie sie to nie udalo :< Zostalo mi jeszcze sprawdzic mozliwosc: zewtrzec 1 z 8 i wlaczyc zaplon i wtedy po 2 s rozewrzec. Bo na zal zaplonie to nie dziala u mnie .... :kosci:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No konkretnie to święci się lamka engine ale nie widzę różnicy w spalaniu czy mocy.Jakby wszystko ok.Linka zaraz poszukam.

 

[ Dodano: Sob 09 Cze, 2007 11:36 ]

http://www.allegro.pl/item191153322_interf...pl_can_usb.html

 

[ Dodano: Nie 10 Cze, 2007 11:52 ]

No skasowałem engine:)

Wyświetliło następujący kod:

10 błysków z czętotliwością 1/sek,2 sek przerwy,10 błysków z częstotliwością 2 błyski na sekundę,2 sek przerwy,10 błysków z częstotliwością 2 błyski /sek.2 sek.przerwy,10 błysków z częstotliwością 2 błyski/sek. i sekwencja się powtarza.Po uruchomieniu silnika engine gaśnie i przy kolejnym teście jest tak samo.Może ktoś wie jak ten kod zinterpretować?

 

[ Dodano: Nie 10 Cze, 2007 17:31 ]

Bez odzewu?

Może to jest oil inspekcjon?

Bo diwny kod 10 razy wolno i 30 razy szybko>Ktoś wie?

 

[ Dodano: Nie 10 Cze, 2007 17:39 ]

Widzę,że trza będzie wziąc łoscyloskop,sprawdzić to OBD2-P11.144 i pomierzyć co jest co.Skasowałem "czek endżajn",mam service manual i q.....pa.Efekt jest taki,że macam i macam i jak w g.. nie trafię to może ok.będzie.

Niestety trza te instalację podzwonić i wtedy będzie wiadomo.U mnie też na jednym pinie jest+10V co to-nie wiem.

Może ktoś się dołączy do poszukiwań,bo jak czytam posty forumowiczów to widzę,że w ASO też bardzo mocno błądzą.

 

No wg manuala 1-sza cyfra jest wyświetlana błyśnięciem 0.6sek i 0.6sek przerwy - a kolejne błyśnięciam 0.3sek i 0.3 sek (cytuje: The length of time the 1000th-digit numeral flashes on and off is 1.2 seconds

consisting of an ON (0.6-second)-OFF (0.6-second) cycle.

The 100th-digit numeral and lower digit numerals consist of a 0.3-second ON and 0.3-second OFF cycle.)

Tak więc ewidentnie u ciebie kod wynosi 0000 co interpretuje się jako 'brak błędu' :-) (cytuje: The DTC “0000” refers to no

malfunction) ale czemu świeciła się kontrolna i nie ma błędu to znowu zagadka :-)

 

 

A co z tym, interfacem - odpaliłeś go??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stopera nie używałem:)Może faktycznie to było 0,6 sek.:)

Z fejsem będę walczył jutro.W tygodniu nie było kiedy.

A czemu się kontrolka zapaliła to nie wiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...